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   Blocca/frena filetti e varie, tabelle di riferimento
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Tabelle e codici per destreggiarsi nel mare di sigle di blocca/frena filetti e varia adesivi...
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 I Frena/Bloccafiletti sono piuttosto comuni, si trovano con diverso grado di carico di rottura, tempo di fissaggio e/o resistenti ad olio etc.
Il loro uso sulla bicicletta è su varie parti, specialmente dove non si può eccedere con la coppia di serraggio mantenendo però la sicurezza delle parti assemblate, in particolare l'utilizzo risolve i problemi di allentamento di bulloni per vibrazione

EQUV.
GRADE
COLOR   VISCOSITY
CPS
GAP FILL 
mm
MAX TEMP  SHEAR
STRENGTH
N/mm2
BREAKAWAY TORQUE
Nm
PREVAILING
TORQUE
Nm
CURE TIME
MINUTES
NAME MAIN USES
222 PURPLE  1000 .5 160C 2-3.5 4-8 2-4 15 SCREW LOC LOW STRENGTH:EASY DISSASEMBLY:SMALLFASTENERS
 242 BLUE  1000 .1 160C 12 17-22 5-8 3-7 NUT LOC   MED. STRENGTH GENERAL PURPOSE
 243 BLUE  1200 .1  160C 12 17-22 5-8 10  BOLT LOC  OIL TOLERANT, FOR AS RECEIVED PARTS
 260 RED   1300 .25  160C 17 28-32 50-58 10  STUD LOC  HIGH STRENGTH, CAN BE DISASSEMBLED UP TO 6mm
 262 RED  2500 .25  160C 19 30-35 55-65 15  STUD LOC+  EXTRA STRENGTH STUD LOCK 6mm TO 12 mm
 270 RED   500 .25  160C 21 32-40 60-70 10  STUD LOC++  FOR FASTENINGS UP TO 25mm FOR NO DISASSEMBLY
 272 RED   600 .25  160C 22 35-55 55-75 10  STUD LOC+++  EXTRA STRENGTH FOR 25mm+ STUDS
 277 RED   7000 .25  160C 25 35-55 55-75 10  STUD LOC MAX  PERMANENT GRADE STUD LOC FOR V.BIG STUDS
 290 GREEN   15 .05 160C 16  17-22 5-8 5-10  PENETRATING
STUD LOC
 MEDIUM STRENGTH, WICKING GRADE FOR POST APPLICATION
 292 YELLOW   15 .05  160C 19 28-32 50-58 5-10  PENETRATING
THREAD LOC
 HIGH STRENGTH, WICKING GRADE THREAD LOCK FOR POST APPLICATION

 

I "
retaining compounds" Vengono usati dove non è permesso il minimo movimento negli accoppiamenti.
Sulla biciletta stanno assumendo importanza specialmente nelle guarniture integrate, dove l'innesto della pedivella Sx può causare dei problemi.
Eq. Grade Color Viscosity
cPS
Gap fill
mm
Cured strength
N/mm2
Shear strength breakaway
Nm
Shear strength
(prevail.)
Nm
Cure time (minutes) Gen. name: Use/Notes:
601 GREEN   150  ..15  20 30-35  55-70  10-15 GP. RETAINER CLOSE FIT PARTS, ROLER BEARINGS, CAMS ETC
603 GREEN   125  .05  20 30-35 55-70  10-15 GP. RETAINER AS 601, NO PRE CLEANING REQUIRED
609 GREEN   125  .05  20 30-35 55-70  30-60 SLOW CURE GP SLOW CURE VERSION OF 603
620 YELLOW   1500  .15  25 30-40 55-70  10-15 HIGH STRENGTH
HIGH TEMP
FAST CURE
UP TO 450 DEG F HIGH TEMP
635 GREEN   2500  .15  30 30-40 55-75  10 MAX STRENGTH FAST CURE FOR BUSHES,KEYS,SPLINES,TUBING WITH CLOSE FIT
638 GREEN   2500  .15  30 30-40 55-75  40 MAX STRENGTH SLOW CURE AS 635, BUT SLOW CURE
641 YELLOW   1500  .2  11.5 12-15 16-22  15 CONTROLLED STRENGTH
RETAINER
BEARINGS, SHAFTS,REDUCES FRETTING
648 YELLOW   1500  .2  25 30-35 55-70  3-5 HIGH STRENGTH,
FAST CURE
UPTO 180 DEG C, ELECTRIC MOTORS,PULLEYS,BEARINGS ETC
660 RED  3000   .3  25 30-40 55-70 60+ EXTRA GAP FILL WORN SHAFTS,PULLEYS ETC


I "Gasketing Compounds" sono dei sigillanti non flessibili, adatti a sigillare parti non soggette amovimento.
Non mi viene in mente nulla di simile su una bici, ma può essere utile:

Loctite brand anaerobic gasketing materials remain liquid when exposed to air, but cure when confined between mating flanges. Anaerobic gasketing products are best suited for small gap applications and rigid metal-to-metal assemblies.

 

Loctite 518 Gasket Eliminator Flange Sealant

Forms a flexible, solvent-resistant seal that will not tear or decay. Seals to 300° F and fills gaps to 0.050”. Can be used on flexible metal assemblies, including aluminum surfaces. Easy disassembly and cleaning. Color - Red.Typical Uses - All metals including Aluminum Flanges.Max Gap Fill - Unprimed .010" Primed .050".Viscosity, cP - 800,00/ 3,750,000 Thixotropic.Cured State - Flexible. Temp Range - -65ºF to 300º F.Cure Speed - Unprimed: 4-24hrs Primed: 30min-4hrs.

Part No.

Description

LOC-51817

518 Loctite anaerobic, solvent resistant gasketing

LOC-51831

518 Loctite anaerobic, solvent resistant gasketing

 

 

 

 
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»Assemblare, tensionare e centrare i raggi in una ruota  
Categoria: La Mountain bike, Inserito il 21-04-2007
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